1. Plan alles! Maar dan ook echt alles! (privé, werk, etc.)
Door alles te plannen zorg je ervoor dat er geen onverwachte taken of afspraken jouw planning in de weg zullen zitten. Hierdoor zal minder snel taken verkeerd inschatten.
2. Plan realistisch.
Plan niet alles strak in. Zorg dat je ruim inplant en ook extra vrije ruimte houd. Je kunt deze vrije tijd gebruiken voor wanneer je de tijd verkeerd had ingeschat, het even tegenzit of je onverwachts uitloopt.
3. Bepaal prioriteiten.
Doe de belangrijkste zaken eerst. Bekijk ook wat de urgentie van een taak is. Sommige taken lijken heel belangrijk maar kunnen prima een weekje wachten. Andere taken kunnen niet leuk lijken omdat het van die vervelende terugkerende klusjes zijn maar als ze niet gebeuren kan je hele planning in elkaar storten.
4. Beloon jezelf.
Altijd maar werken is voor niemand goed. Je bent baas over eigen tijd. Dan wil je niet altijd bezig zijn toch? Als je hard hebt gewerkt om een deadline te halen werkt het ontzettend motiverend om jezelf te belonen. Ga wat leuks doen, dat heb je verdient!
Dagelijkse planner basisschool
[druk op de afbeelding om te downloaden]
Dagelijkse planner middelbareschool, Voortgezet onderwijs
[druk op de afbeelding om te downloaden]
Dagelijkse planner algemeen
[druk op de afbeelding om te downloaden]
Reactie plaatsen
Reacties